Vi udvikler sammen med virksomhederne

Vores konsulentteam består af erfarne profiler med forskellige baggrunde, hvilket vi ser som en stor styrke. Fælles for os er, at vi skaber forandring sammen med virksomhedens medarbejdere inden for deres specifikke arbejdsområder. På den måde arbejder vi med virkeligheden og fokus på konkrete resultater. Vi har i mere end 15 år hjulpet byggeriets parter med omstilling, effektivitet og samarbejde. Derudover har vi hjulpet – eller samarbejdet med virksomheder i interne udviklingsforløb, der styrker forretningsgangene.

  • Torben Vang, Direktør og Senior partner

    Torben arbejder med udvikling af samarbejdet mellem og i virksomheder og på tværs af fag. Torben arbejder desuden med optimering og digitalisering af virksomhedernes interne arbejdsprocesser. I forlængelse heraf arbejder Torben med digitalisering som forudsætning for bæredygtighed. Torben har fokus på de strategiske og praktiske forandringsprocesser, som er nødvendige for at udvikle såvel virksomhed som medarbejdere. Torben er uddannet på CBS med speciale i personaleudvikling og arbejdssociologi, og har hentet erfaring fra en årrække som direktør med ansvar for HR og Change Management. Torben har været med til at udvikle vores koncept Tillidsbaseret Lean® og vores måleværktøjer.

    Kontakt Torben på +45 40 19 48 98 eller mød Torben på LinkedIn.

    Mail: torben@livinglean.dk

  • Stina Trojlsgaard, Direktør og Senior partner

    Stina har, med en master i erhvervspsykologi, specialiseret sig i at få mennesker til at spille sammen på byggeprojekterne. Hun indgår i teamet som bygherrens sparringspartner, således at både samarbejdet, styringen og teamsammensætningen bliver optimal – og fastholdes gennem hele byggeprocessen. Herved bidrager hun til, at de rette menneskelige forudsætninger er til stede for at pris, økonomi og tid holder igennem hele byggesagen. Stina er en erfaren proces facilitator med erfaring indenfor afholdelse af opstarts- og samarbejdsworkshops, sparring på flere niveauer samt at indgå i entreprenørudvælgelsen i tæt samarbejde med rådgiver/bygherren. Stina er en af hovedkræfterne bag udviklingen af Tillidsbaseret Lean® samt vores måleværktøjer.

    Stina har bl.a. været tilknyttet projekter som Portland Towers, Havnevigen, Nordfløjen, Company House, Kvæsthusmolen, Tinghøj, Sorgenfrivang, Spurvegården, Hørgården Plejecenter mf.

    Kontakt Stina på +45 25 72 03 50 eller møde Stina på LinkedIn

    Mail: stina@livinglean.dk

  • Peter Rishøj, Partner

    Peter samarbejder med byggeriets parter i at styrke de tværgående processer i byggeriet og udvikle samarbejdet i organisationen. Det gælder både i projekteringsfasen, initieret af bygherre, eller under udførelsen på byggepladsen, i samarbejde med entreprenør og håndværkere. Gennem medarbejderinddragelse og relevante Leanværktøjer, arbejder Peter målrettet med at understøtte planlægning, kommunikation og opfølgning på de ofte komplekse byggesager. Ligeledes styrker Peter interne processer i virksomheden for at øge effektiviteten, eller som forberedelse til digitalisering af arbejdsgange.

    Peter er uddannet Markedsføringsøkonom og har en baggrund i projektledelse og Leanleder i offentlige og private virksomheder.

    Kontakt Peter på +45 27 28 78 99 eller mød Peter på LinkedIn.

    Mail: peter@livinglean.dk

  • Ask Hesselager, Associeret partner

    Når byggeriet er i gang, er det vigtigt at skabe de bedste forudsætninger for byggeaktiviteterne kan gennemføres. Netop det er Ask lykkedes med, ved at bringe relevante Lean værktøjer i spild og derved sikre en høj produktivitet.

    Ask arbejder med passion og vilje for det konstruktive samarbejde. Han ser løsninger frem for problemer, er lyttende og bidrager til at sikre involvering alle relevante parter finder sted. Ask arbejder med at bringe mennesker sammen, sikret at viden deles, skabe en fælles forståelse for projektet, og derigennem bidraget til at sikre det frugtbare interessebaserede samarbejde, som er en forudsætning for succesfulde byggeprojekter.

    Ask har med sin mangeårige erfaring fra byggeriet stor indsigt i de daglige opgaver på byggepladsen. Han har ved at facilitere møder i mange forskellige konstellationer bidraget til at finde løsninger som sikre fremdriften i byggeprojekterne. Ask er uddannet bygningskonstruktør og gennem sine seneste 30 år i byggebranchen en bred indsigt i forandringsledelse og implementering af nye samarbejdsformer.

    Kontakt Ask på +45 30 34 59 45

    Mød Ask på LinkedIn

    Mail: ask@livinglean.dk

  • Rune Søndergaard-Hannen, Kompetencepartner

    Rune udarbejder ESG-rapporter, efter de nyeste standarder og retningslinjer, i samarbejde med kunden. Leverancen er mere end en rapport og inkluderer også aktivitetsplaner, målbeskrivelser og politikker. Yderligere tilbyder han en unik løsning, hvor ISO- standarderne for kvalitet-, miljø- og arbejdsmiljø indgår som en bærende del i den strategiske bæredygtighedsstrategi.

    Rune trækker også på mange års praktisk erfaring kombineret med en bred teoretisk baggrund, indeholdende blandt andet HD-SCM, projektledelse ”IPMA”, coach, certificeret black belt Six Sigma, master i LEAN, certificeret facilitator, lead auditor ISO 9001 og 14001 samt en række kurser indenfor ledelse og forandringsledelse.

    Siden Rune i 2019 gik selvstændig, har han specialiseret sin forretning i en triangel indeholdende ESG, ledelsessystemer og procesoptimering. Hans tilgang tager afsæt i de mere end 20 år arbejdet som projektleder, med fokus på procesoptimering og strukturering af produktionsmiljøer herunder implementering af ledelsesstandarder indenfor kvalitet og miljø. Ud over den praktiske erfaring med projektledelse, har Rune ligeledes haft en række lederstillinger i specialist- og driftsfunktioner samt i direktioner.

    Mød Rune på Linkedin

  • Thomas Samsø Bloch, Kompetencepartner

    Thomas er mediator, advokat og rådgiver med speciale i konflikthåndtering, mediation og mægling. Han ser uoverensstemmelser, konflikter og tvister som en naturlig del af byggeprojekter og lægger vægt på et godt samarbejde, for at forebygge misforståelser og konflikter. Målet, er at minimere risikoen for lange og omkostningsfulde rets- og voldgiftssager.  

    Han rådgiver bl.a. om konfliktforebyggelse og konstruktiv konflikthåndtering, og arbejder desuden som projektmediator inden for bygge- og anlægssektoren.

    Derudover fungerer han som retsmægler ved domstolene, og som mediator og mægler ved både Voldgiftsnævnet for Byggeri og Anlæg og Mediationsinstituttet, hvor han også var direktør i 2018 til 2021. 

    Thomas er initiativtager til Samarbejdsløftet, et projekt udviklet i samarbejde med Byggeriets Samfundsansvar og Bygherreforeningen, som har til formål at reducere konflikter i byggebranchen gennem et øget fokus på konstruktivt samarbejde. 

    Thomas har bl.a. undervist i mediation på Københavns Universitet og underviser i forhandling og retsmægling på advokatuddannelsen. 

    Mød Thomas på LinkedIn

  • Martin Finnemann. Kompetencepartner.

    Martin arbejder med sin brede viden og erfaring indenfor arbejdsmiljø og adfærd for at forbedre arbejdsmiljøet i både store som små virksomheder og byggerier.

    Martin har med en baggrund i Arbejdstilsynet en dyb viden om arbejdsmiljølovgivningen, og hvordan denne tolkes til gavn for praktiske og konstruktive løsninger ude i den virkelige verden. Det er vigtigt arbejdsmiljøregler anvendes aktivt og tænkes ind i planlægning af projektet og udførelse af opgaverne, så man undgår at spænder ben for aktiviteterne på byggepladsen.

    Med en uddannelsesmæssig baggrund som Flymekaniker og Maskinmester, er en af Martins spidskompetencer at kunne overskue problematikker, indsamle data og vurdere disse så vi når frem til en sikkerheds og sundhedsmæssig god løsning.

    Martin har de seneste år været en del af Danmarks helt store byggerier indenfor medicinal, datacentre og energisektoren, hvor hans kompetencer er kommet byggerierne til gode.

    Mød Martin på Linkedin

  • Signe Skall Toke, kompetencepartner

    Signe er ejer og stifter af konsulenthuset og vidensplatformen Re-lab, og er ekspert på nye måder at organisere arbejdet på og sikre de nødvendige adfærdsændringer, videnstilførsel og handlingsmuligheder som led i den grønne omstilling. Signe er desuden forfatter, debattør og stærk i facilitering og projektledelse.

    Signe og Re-lab hjælper til daglig virksomheder med ny ledelsespraksis, organisering og grønne forretningsmodeller ud fra viden om adfærd og forandringsledelse, så virksomhedens mål bliver til handlinger i praksis. Re-lab arbejder altid meget praksisnært, så fx de svære samtaler om psykologisk tryghed, samarbejdsudfordringer eller ønsker om at flytte forretningen i grøn retning "leges ind" via spil, samt jordnære og praksisrettede øvelser. Vi har solid erfaring med, at denne tilgang hjælper til at ændre adfærd og forbedre samarbejdet i praksis, så virksomheden går fra "dårlig klima samvittighed" eller "samarbejdsudfordringer" til styrket samarbejde og tydelige handlinger til gavn for ESG regnskabet og grøn adfærd på samtlige niveauer.

    Vi trækker på Signe og Re-lab, når planer om organisatoriske omstruktureringer, et bedre samarbejde (internt og eksternt), grønne forretningsmodeller og ledelsesudvikling, skal hjælpes på vej med ny energi, hands on øvelser og viden fra både forskning og praksis. 

    Mød Signe på LinkedIn

  • Camilla Borchorst

    Camilla kombinerer sine faglige kompetencer med praktisk erfaring i rollen som studentermedhjælper hos LivingLean. Hun er i gang med en kandidat i Digital Innovation og Management på IT-Universitetet i København, hvor hun har omfattende erfaring inden for forandringsledelse, procesoptimering, digital innovation og transformation.

    Camilla har ansvaret for IT-relaterede opgaver og spiller en central rolle i koordineringen og udarbejdelsen af samarbejds- og potentialemålinger. Som bindeled mellem byggepladsledelsen og de involverede parter sikrer hun, at målingerne udføres professionelt og effektivt, og at de bidrager med værdifulde indsigter.

    Camilla udvikler og opsætter samarbejdsmålinger, som efterfølgende resulterer i rapporter til byggeledelsen om trivsel og arbejdsmiljø på byggepladsen. Derudover leder hun arbejdet med potentialemålinger, der fokuserer på at styrke samarbejde, kommunikation, kvalitet og trivsel. Gennem dialog med både håndværkere og byggeledelsen samler hun data og skaber helhedsorienterede rapporter, der understøtter en positiv udvikling og et stærkere samarbejdsmiljø på byggepladsen.

    Mød Camilla på LinkedIn

    Mail: cabo@livinglean.dk

Fokus på bæredygtighed og ESG

Byggeriet er i gang med en stor omstilling, og vi er dedikeret til at hjælpe virksomhederne med at komme i mål. Derfor tilknytter vi løbende nye kompetencer til LivingLean, for at kunne støtte byggebranchens udvikling inden for bæredygtighed. Ligeledes hjælper vi også virksomhederne med at opnå deres ”S” og ”G” mål, i arbejdet mellem ESG-rapporteringen

Samarbejdspartnere